nedelja, 16. maj 2010

po čem je “passer domesticus“?

ENGLISH


potem ko je bila stenska slika že s svinčnikom označena (kleče na parketu ali z lestve - kdo pravi, da je umetnost le užitek?!), so bile priprave končane. pa ne povsem. detajli so napolnili velike površine. razen psa, štorkelj, krta in vererice so bili tu cvetoči regrat, maline in celo dodatna krtina. krošnja pa je bila prazna in tudi nebo, razen oblakov pod stropom. zato sem se odločil dodati še kakšno - ptico.


do takrat sem v svoji ilustratorski karieri že bil narisal kokoš, piščanca, raco, galeba, pingvina in papigo, a nobene od naštetih ptic nisem mogel postaviti med srednjeevropske griče brez slabe vesti ali, če rečem, sile nad preprosto otroško logiko, ki jo bo pogled na sliko zaposloval. navsezadnje, kokoši bolj redko vidimo letati po zraku ali sedeti v krošnji. sklenil sem se podati v neznano. narisal bom vrabca ali dva.


moram priznati, da je bila zadeva kar nekaj ur povsem negotova. le, da ne odneham kar tako. mučil sem se cel dan in še jutri, da sem dokončal vrabce preprostega videza. je šlo za perspektivo, za ta ideal preprostosti ali kaj drugega? ne vem. lahko pa rečem, da sem bil s kočnim izidom popolnoma potolažen za ves trud.


majhna in neugledna ptica nas lahko nauči nečesa pomembnega. ravno vrabca je uporabil učitelj vseh učiteljev, ko je dejal: “ali ne prodajajo dveh vrabcev za en novčič? in vendar nobeden od njiju ne pade na zemljo brez vašega Očeta. vam pa so celo vsi lasje na glavi prešteti. ne bojte se torej! vi ste vredni več kakor veliko vrabcev.“ (mt 10,29-31)


p. s. zelo mi je žal, da ti ne morem pokazati risb. seveda so tam robovi ostri in barve, kakršne sem hotel, pa še brez ozadja so. odkar je HD šel po gobe, risb nimam več, in že mesece čakam, da mi prenesejo podatke, če bo sploh šlo.

4 komentarji:

  1. všeč mi je stil, pristop - capodi.st.rijan. opažam, da se tukaj se skriva veliko blogerskega potenciala..,

    OdgovoriIzbriši
  2. veseli me, jani, da ti je všeč, kar počnemo tukaj. moram spoštovati tvoj blogerski status, a priznam, da ne vem, o kakšnem potencialu misliš. vsebine je kar nekaj, kajti edita ima v arhivu vse, kar sva delala, pa še nove stvari nastajajo.

    sicer je načrtovano, in se že dogaja, presenenčenje na angleški strani, vendar ga bodo lahko imeli le tisti, ki pridejo gor vsak teden.

    pa še vprašanje. ljudje so se vpisali kot spremljevalci, pa ne dobivajo obvestila, ko objavim nov članek. veš, kaj bi bilo treba storiti?

    OdgovoriIzbriši
  3. ćao!
    budući da sam ja umjetnički neupućena, moja procijena vrijednosti jednog umjetničkog djela nije relevantna, ali mogu reči da mi se vrapčići sviđaju. Simpatično je, ali uz pojašnjenje autora - super je. engleski ne razumijem, slovenski nešto malo, ali srcem razumijem "Mt 10,29-31" i drago mi je da je taj tekst uz ovaj uradak. bravo!

    OdgovoriIzbriši
  4. heeej! šta se to čuda zbilja događaju?

    hvala ti, branka, za javljanje. meni je tvoja procjena itekako relevantna. kako i ne bi kad je pozitivna :).

    kad pitam ljude koja im se od životinja na zidu sviđa najviše, obično mi kažu - pas. meni je prirasla k srcu ova ilustracija.

    vrapčići su minimalistički ali su radi konture ipak bili problematični. zanimljivo je koliko je truda potrebno da dobiješ takav rezultat. npr. dugo sam smišljao kako da riješim vrapčje noge na ovome koji leti. i pokušavao ovo ili ono. i ništa nije išlo kako treba. no, kad sam napokon nacrtao ovaj ipsilon, nije mi išlo u glavu, da nisam odmah našao to najlogičnije i najjednostavnije rješenje.

    ako meni veliku radost donosi tako jednostavna stvar, a stvor, premda nam se čini neznatnim, spada u skrb nebeskoga Oca, mi, koji smo “puno vredniji od vrabaca,“ možemo odahnuti.

    ali moramo vjerovati u Stvoritelja, i njegov odnos prema stvorenju i kruni stvaranja - čovjeku.

    glavu gore! vrednija si od puuuuno vrabaca!

    OdgovoriIzbriši

c'è nessuno?