petek, 4. junij 2010

Bog, ljubeči Oče

ENGLISH

poltretje leto je že odkar sem upokojil stari prenosnik. to, seveda, pomeni, da ga uporabljam res izjemoma. (zanimivo je, da lahko shranjujem note v že pet let stari demo verziji programa finele notepad, v novi pa ne morem.)

hotel sem povedati, da sem zagnal staro toshibo tudi proti koncu maja. misleč na moje nevidne bralce. (če obstajajo črne luknje, zakaj ne bi tudi bralski fantomi?) no, našel sem zelo zanimivo prezentacijo, ki sem jo delal leta nazaj, da bi učil otroke neko pesmico. jasno, da je dandanašnji križ konkurirati računalniškim igricam in pritegniti pozornost turbo otrok, lahko pa se potrudimo, kajne? poglavitni razlog, da je omenjena prezentacija ostala nedokončana je, da je bil prenosnik star in obremenjen. kljub vsemu veselju, ki sam ga imel pri delu, se pesmic ne da učiti v takoooo počaaaaasnem tempu.

ko sem se zdaj ponovno bral pesmico in si jo pel, sem dobi imenitno idejo za animacijo zadnjega prizora. od šestih so ilustrirani že štirje.) kakorkoli že, tu vam bom pokazal, zakaj gre in povedal besedo-dve o ideji in realizaciji.

najprej sem z modrim flomastrom narisal prvo sceno. v programu openoffice.draw sem skenirano barvno sliko obrnil. bela podlaga je tako postala črna, modra barva pa rumeno-oranžna. to je zastonjski program, ki ga še vedno uporabljam. ima fenomenalne možnosti. ene pa nima. zato sem s kapalko obarval površine v programu paintbrush (je to v slovenščini slikar?)

vendar, prvi prizor ne spada v to skupino slik. je prividno oddaljevanje kamere - odkrivanje scene. star, a učinkovit efekt. bil bi ga še bolj poudaril, toda razpoloživa površina je omejena. ne morete slike povečati več kot toliko. efekt sem namreč dobil z maksimalnim povečevanjem (slika 1) osnovnega prizora (slika 3) in postopnim zmanjševanjem v dveh korakih. (sliki 2, 3)

čeprav v izvirniku pesem našteva vsa okolja, kjer je najti življenje - vodo, kopno in zrak, je moj kolega pastor-pesnik spričo jezikovnih nujnosti izpustil prvi element. slovenščina za isto misel potrebuje dvojno število zlogov /13, medtem ko jih je v angleščini 7; kako vesel sem bil, da sem na displeju na avtocesti našel primer, kjer slovenščina prekaša angleščino po omenjeni prvini: ste vsi pripeti (5) nasproti have you all fastened your seat belts (8). vendar sem ugotovil, da sem utegnil prebrati samo prvo vrsto, preden je angleško besedilo zamenjalo slovensko. in sicer napačno. piše dobesedno: ste vsi pripeli varnostne pasove (13) :-( /. kljub temu dobimo svetopisemske praokoliščine tohu vabohu. kakor je bila zemlja pusta in prazna, se naša pesem začne s temo.

pesem sprašuje: kdo ustvaril je zemljo? (na krepko napisane zloge se spremeni slika na zaslonu. s tem, da je zadnji zlog že del druge triade slik, ko se začnejo prižigati luči. (levo) odgovor, Bog ljubeči Oče, se ponavlja po vsakem vprašanju, zanimivo - tudi glasbeno. če bi kdo pel le odgovor, bi vsakokrat zapel popolnoma isto. (ko naslednji teden obiščete ta blog, poiščite tudi glasbo, ki jo nameravam do takrat dodati. prezentacija je bila namreč mišljena kot učno pomagalo za pesem, ki sem jo pred tem posnel s sila očarljivim registrom. ti zvončki zelo spominjajo na celesto, instrument, ki ga je čajkovski dal pripeljati iz pariza za ples sladkorne vile v hrestaču. kot razumem, so ga takrat prvič uporabili v sinfoničnem orkestru: sem se že dogovoril s sosedom, ki obvlada zadevo.)

če vam ne dam slišati glasbe, vam bo besedilo približno tako razumljivo in zanimivo - razen morda gorazdu in renati, če mi iskazujeta čast z obiskom - kot je razburljivo laikom brati tekstualno navodilo o pletenju novih vzorcev.

do sedaj mi je že jasno, da bom moral preostale animacije predstaviti v dveh naslednjih člankih.

se čitamo!

Ni komentarjev:

Objavite komentar

c'è nessuno?