ponedeljek, 5. julij 2010

naravna umetnost

ENGLISH

nikar si ne mislite, da mi je zmanjkalo snovi. niti slučajno!

menda ne obstaja splošno sprejeta, vseobsegajoča definicija umetnosti, razen te, da je to dejavnost ali izdelek te dejavnosti, ki ima za cilj stimulirati čute ter um in duha. če je to res, mi ne more nihče očitati, da v umetniško področje siloma vključujem nekaj, kar bi bilo umetniško le figurativno. na-vadni ljudje, seveda, imamo umetnost predvsem za estetski doživljaj, kar skoraj zagotovo istimo le z vizualnim in auditivnim: kompozicijo, barvo, gibom in zvokom, šumom. kakorkoli, če malo pobrskate, boste ugotovili da gastronomija povzdiguje hrano, ki je čisto vsakdanja zadeva v umetnost. in sicer ne zgolj z uporabo dekorativnih prijemov, pač pa tudi z angažiranjem čutil okusa in voha in celo pričakovanj uporabnika. ker nagovarja čutila in povzroča čustva, umetnost zapeljuje.


ker predmet današnjega članka spada v kategorijo zapeljevanja, moram pohiteti s pojasnilom, da nikakor ne želim, da “naš vsakdanji kruh“ na lepem zamenja “naša vsakdanja sladkost,“ ampak, da predmet moje in poslej vaše dejavnosti, postavite, kakor se tudi spodobi, v razred priboljškov. 

ne morem se, kakor edita, pohvaliti ne z vrsto receptov, s katerimi je prispela celo do ponudbe za resno umetniško in kulinarično knjigo. pri nas doma sem vendar jaz zadolžen (ne da bi me kdo silil, pač pa po diktatu neke tradicije, ki sem jo privzel iz domače hiše) za kuhanje paradižnikovega soka, ki ga mami spremeni v odlično juho, ajvarja in, tu in tam, naravnih sokov in marmelad. svojčas sem bil, ne zgolj zaradi mišic, strokovnjak za dvojne žgance. (ene so fantje imenovali plastični žganci, ker krompir, ko ga kuhaš z moko tipa 850 svetlika. so pa fenomenalni). lahko pa vam razkrijem recept za izvrstno čokolado, ki je, bi se reklo, moj. je različica recepta, ki ga nam je dal paul volk, ko je bil prvič v sloveniji. takrat (leta 1991) so bili indijski oreščki za nas malo predragi in sprememba iz 2:1 v korist omenjenega lupinastega ploda v 1:2, pri čemer se večja vrednost nanaša na kikiriki je bila nujna. sprememba je pomembna, ker je kikiriki močnejšega okusa in ravno to se nam je zdelo tako dobro, da nikoli nismo naredili te umetnine po originalnem receptu. ne bom pa nič užaljen, če jo boste vi.

šampionska zdrava čokolada

sestavine:

2 merici na suho praženega   nesoljenjena kikirikija
1 merica indijskih oreščkov
1 merica medu
1 merica rožičevega praha
1/2 merice grobo mletih praženih   lešnikov

priprava:

kikiriki in indijske oreščke strojno spremenite v pasto. (če mešalnik ni dovolj močan, boste morali dodati malo vode). ročno primešate med in fini rožičev prah (mi ga nabavljamo v avstriji; pozor! ne gre za grobo rožičevo moko). končno vsujete tudi lešnike in enakomerno zmešate. namažete na kruh in uživate. a le zmerno. užitek boste zagotovo našli tudi v obvladovanju teka.

ne pustite se zapeljati čokoladi, ki vsebuje 17 različnih strupov ter povzroča odvisnost. izognite se vsem dodatkom, izberite zdravo zamenjavo in postanite zmagovalec! da ne rečem šampion.

6 komentarjev:

  1. TO ČOKOLADO SEM JEDEL... ODLIČNA JE

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, vse te jedi so super. Z rožičevim prahom ali moko se da narediti neskočno veliko odličnih sladic! Poskusite še tole rožičevo pecivo:

    potrebujemo: 1/2 skodelice kokosovega masla,
    2 žlici rožičeve moke, 1 žlica medu, 1/4 vanilije iz stroka. Vse to zmešamo v blenderju in vmešamo še: 1/4 skodelice za par ur namočenih in odcejenih rozin, 1/4 skodelice mandljev ali lešnikov.

    Stjepan, omenjal si mi kuharske tečaje...je to še aktualno?

    OdgovoriIzbriši
  3. nevem zakaj mi je odrezalo pol recepta; ko umešaš mandlje in rozine, maso nato zliješ v modelček, kalupe ali pa stekleno posodo..daš za 15minut v zmrzovalnik..potem je pripravljeno samo razlomiš na koščke

    OdgovoriIzbriši
  4. dejan, bil sem prepričan, da sem se odzval na tvoj komentar. napisal sem ga prav gotovo, zakaj pa ni objavljen, ne vem.

    težko, da si jedel takšno čokolado, ker je nismo delali pri nas že dooolgo. če ne boš sam poskusil narediti šampionske čokolade, ti jo enkrat prinesem.

    da si kaj finega pojedel pri nas, ni čudno, a je bil verjetno editin recept.

    OdgovoriIzbriši
  5. tina, hvala za recept. zdi se mi, da ne more dati manj kot odličen rezultat. tudi čokolada, kajne?

    kaj ti razlikuješ rožičevo moko od prahu?

    kuharski tečaji bodo. vprašanje je le, kdaj v ljubljani. lahko pa se pridružiš v kopru, pa tudi v lj bo enkrat kmalu, smo že v zamudi.

    OdgovoriIzbriši
  6. tudi čokolada ja. Pecivo ni ravno pravi izraz:) Ubistvu je variacija tvojega recepta.

    Pravzaprav se nisem nikoli spraševala o razliki med prahom in moko:) Mislim, da pise na vrečki prah...

    Za tečaje mi ni toliko pomembno, kje so, ampak kdaj...Če mi bodo termini v Kopru bolj všeč kot v Lj, bom verjetno prišla tja.

    OdgovoriIzbriši

c'è nessuno?