nedelja, 15. avgust 2010

zdravstvena predavanja

ENGLISH

tukaj je zdaj tehnika, ki me navdušuje. s tušem nisem še delal, a razumem, da je njegova sled povsod enaka, ko ga naneseš na suho podlago. s fromastrom pa je drugače. če potegneš še enkrat čez črto, je presečišče dvakrat obarvano in toliko temnejše. zato se pri ilustracijah s flomastrom človek izogiba teh skupnih, temnejših točk, kar se le da. tehnika, ki jo želim opisati tukaj, pa presečišča naravnost favorizira, se pravi s pridom uporablja. preprosta digitalna sprememba navadne risbe z enim samim flomastrom  (po spominu bi rekel, da dobiš najboljši rezultat, če uporabljaš rjavega) v skoraj poljubno barvno podobo naredi poseben efekt.

to ilustracijo sem uporabil za zdravstvena predavanja v novi gorici in pri dnevu odprtih vrat v cerkvi v kopru, del katerega pa je bil tudi zdravstveni program. plakat za slednje je bil videti kot je prikazano na desni. (ni pa bilo okvirja, ki sem ga tukaj dodal, ker sta si podlagi preveč podobni.) komplementarno spremembo (zanimivo je, da lahko iz rjave dobite oba ekstrema, rdečo in zeleno - tega efekta ni, če je osnovna risba narejena s kakšno drugo barvo; jasno, da se sprememba ne nanaša samo na črto, temveč tudi na ozadje, tukaj bel papir) si lahko ogledate tukaj.

zakaj sem uporabil ravno te štiri simbole? s kozarcem sem očaran - z načinom upodabljanja vsebine. ko enkrat kaj odkriješ, se ti večkrat vrača - v različnih izdelkih uporabiš varianto iste ideje. skupaj z vilico predstavljata področje prehrane, kjer je največ zlorab, saj jemo vsak dan. stopalo predstavlja fizično aktivnost - telovadbo, lahko pa tudi teptanje zdravstvenih načel, se pravi izbiro. v praktičnem smislu. kajti odločitve se dogajajo v umu, vendar pod vplivom srca (po svetopisemsko je srce ne zgolj sedež čustev, pač pa tudi  središče odločanja in miselne aktivnosti, torej sopomenka umu). srce je tudi podoba življenja. bolezni srca in ožilja so najpogostejši vzrok smrti v EU in razvitem svetu, kar je spet povezano z načinom življenja in odločitvami. nazadnje srce predstavlja odnose. tudi odnos z Bogom, iz katerega črpamo motivacijo za zdravo življenje.

sam postopek digitalne obdelave bom prikazal po korakih:

originalni sliki, ki je postavljena kot prva v nizu, sem v risarskem programu openoffice najprej dodal 100% rdeče barve. program omogoča manipuliranje s tremi barvami in sicer od -100 do 100%, pri čemer je importirana slika vedno nevtralna,  0.

nadalje sem z eksperimentiranjem ugotovil, da je na barvnem področju treba tretjinsko povečati zeleno, in malce odvzeti od modre. (-5%).

spremeniti je bilo treba tudi osvetlitev, če lahko tako rečem, in kontrast. tudi tam je skala od -100 do 100%, pri čemer se okoli 80% ne vidi nič več, ker je vse belo. izbral sem, z ozirom na želeni rezultat, -65% svetlobe. kontrast pa sem zmanjšal na -20%. slednje sem verjetno delal čisto na koncu, saj kontrast določa barvo ozadja, razširjenost rdeče črte in njeno zrnasto strukturo.

ne vem, kaj je področje, ki je v programu označeno z “gama.“ nevtralna vrednost je 1, v minus gre do 0.1, pri čemer črta postane črna, podlaga v tem primeru rdeča. vmes se počasi izgubijo svetlejše črte, ostale so tiste dvojne. naša vrednost je tukaj maksimalna, 10. kot je razvidno, podlaga je veliko svetlejša, diferenciacija svetlih in temnih črt dvobarvna.

seveda bi bil lahko uporabil kateregakoli od prikazanih korakov, prevzel pa me je zadnji, prav zaradi dvobarvnosti. je tudi vas?

Ni komentarjev:

Objavite komentar

c'è nessuno?